فرض کنید  شما قصد دریافت مدال طلای  مسابقات  شطرنج را دارید اما یک مشکلی وجود دارد شما نه تنها تا الان شطرنج بازی نکرده اید بلکه از قوانین و قواعد بازی شطرنج نیز هیچ اطلاعی ندارید ؟شاید پیش خود بگویید ایشان سلامت روان ندارد یا به شدت به یک مشاور روانشناس نیاز دارد .

حالا فرض کنید کسی قصد میلیاردر شدن را دارد ولی چیزی از قوانین ثروت نداند باز برای شما عجیب نخواهد بود . برای موفقیت در هر عرصه ای نیاز به دانستن قوانین آن می باشد ثروت اندوزی نیز از این بازی مستثنی نخواهد بود.

یکی از ابعاد موفقیت در زندگی ، موفقیت مالی می باشد . موفقیتی که می تواند ابعاد  و تمامیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهد . موفقیت در هر عرصه ای نیاز به رعایت یک سری ازشرایط و ضوابط مخصوص به خود می باشد که موفقیت مالی نیز در این موضوع مستثنی نمی باشد و نیاز به قوانین تست شده ی دارد که برای افراد زیادی به کار گرفته شده و جواب خود را پس داده است .

پس اگر ما نیز با هدف ثروتمند شدن در این راه گام بر میداریم باید از اصول افراد موفق و ثروتمند که این راه را طی کردند استفاده کنیم . قبل از اشاره به این موضوع باید یاد آور شد رسیدن به ثروت یا استقال مالی در هر فرد بسته به شرایط اجتماعی و اقتصادی آن متفاوت هست چه بسا افرادی که با بکار گیری این اصول نیز نتوانند به  ثروت بساری ریادی برسند اما می توان با قطعیت  گفت  که به کار گیری این قوانین از جایی که هم اکنون هستد بالاتر آمده و پیشرفت خود را می توانند ببینند. حالا به سراغ قوانین موفیت مالی می رویم.

موفقیت مالی

 

1.نگرش و تفکر در مورد پول

 

پایه و اساس هر موفقیتی در ابتدا به نوع و نگرش  ابتدایی ما به موضوعات دارد  ما اگر خواهان ثروت و رسیدن به استقال مالی هستیم می بایست ابتدا  نگرش و باور های خود را نسبت به پول و ثروت مورد بررسی قرار دهیم و به این معنا که باید نسبت به پول و ثروت باور منفی نداشته باشیم به طور مثال اگر ما خواهان داشتن یک زندگی لاکچری و با رفاه بالا هستیم ولی با دیدن افراد بسیار ثروتمند در جامعه ناراحت شده و احساس خوبی نسبت به این افراد نداریم و یا حتی نسبت به افراد ثروتمند رفتار بدی نشان می دهیم  همه اینها نشان دهنده این است که ما هنوز نسبت به ثروت باور خوبی برای خود ایجاد نکرده ایم به همین خاطر لازم است اول باورهای منفی خود را به باورهای مثبت تغیر داده که مانع ما بری رسیدن به ثروت یا استقال مالی نشود .

2.هدفگذاری مالی

 

احتمالا اولین گام برای هر مسیری انتخاب هدف می باشد و این موضوع برای موفقیت مالی نیز صادق است . ما باید پولی که خواهان آن هتیم مشخص کنیم و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن انجام دهیم . این هدفگذاری با توجه به وجود متغیرهای زیاد و تغییرات سریع در کشور هرچه قدر کوتاه تر باشد مناسبتر است مثل هدف روزانه یا ماهیانه.

 

3.پس انداز

 

پس انداز کردن را همه ما شنیده ایم از خواندن کتاب های در حوزه ثروت تا نصیحت های یک مشاوره مالی . ولی آن چیزی که بسیار مهم است هنوز به موثر بودن آن پی نبرده ایم و همین باعث شده با اینکه می دانیم پسانداز کردن امر بسیار خوبی است ولی آن را انجام ندهیم شاید به این فکر کنید که بااین وضع اقتصادی کشور و وجود تورم بالا مگر با این حقوق اندک می توان پس انداز کرد ؟ در جواب باید بگویم قطعا بله با این شرایط نیز می توانید پس انداز کنید حتی شده با پس انداز کردن روزانه 1000تومان شروع کنیم . انچیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد عادت پس انداز کردن است .اگر این عادت در ما شکل بگیرد بعد از مدتی میبینیم مقدار پس انداز ما بسیار زیاد شده و به خاطر افت ارزش پول فورا تبدیل به مالی دیگر می کنیم. نکته مهم دیگر این است که ما به هیچ وجه نباید به پس انداز خود دست بزنیم اصطلاحا مرغ تخم طلا خود را بکشیم  چرا که مهمترین گام برای ستقلال مالی همین پس انداز کردن است . و نکته دیگر اگر باز فکر می کنید مبالغ شما برای پس انداز کردن اندک است . باید علاوه بر پس انداز کردن به افزایش درامد خود نیز فکر کنیم.

4.سرمایه گذاری

 

یکی از گام های اساسی برای کسب ثروت و اصول افراد ثروتمند نحوه سرمایه گذاری آنها هستند سرمایه گذاری را در دو برهه از زمان می توان انجام داد1. زمانی است که ما به میزان قابل توجهی وجه نقد پس انداز کردیم و قصد تبدیل آن به اموال ارزشمند داریم مثل تبدیل پول به دلار یا طلا .2.زمانی است که به ثروت کافی رسیده ایم که می توانیم بدون کار کردن یا داشتن شغلی از اموال خود کسب درامد کنیم به طور مثال با داشتن املاک مختلف و اجاره دادن انها کسب درامد کنیم.

.5شغل خوب و مهارت پولساز

 

بی شک باید بپذیریم که یکی از المان های مهم کسب ثروت ، داشتن شغل پولساز مناسب است چرا که ما فقط از طریق تخصص و شغل های خود می توانیم نیازی از مخاطبین خود را برآورده کنیم . هرچه ارزش بیشتری به مخاطبین خوب ارائه دهیم بدیهی است که پول بیشتری به جیب بزنیم هرچه بتوانیم نیاز بزرگتری از مشتری برطرف نماییم پول بیشتری نصیب ما خواهد شد .که  این کار نیاز به کسب تخصص پولساز دارد تخصصی که افراد کمی در آن مهارت دارند .مهارتها موجب کسب ثروت می شوند. ما برند خود را به افراد مختلف به عنوان یک فرد متخصص تمام عیار  می شناسانیم. آن برند شخصی  که بر پایه مهارت ساخته شده باشد برای ما کسب ثروت می کند اگر به دنبال کسب ثروت هستیم باید به دنبال مهارتی برویم که افراد به آن نیاز دارند  و حاضرند بابت آن پول پرداخت کنند.

6.منابع درآمد اضافی ایجاد کنید

 

بی شک مهمترین قدم برای کسب ثروت بیشتر  ایجاد منابع درآمدی متفاوت می باشد .هر شغلی که داشته باشیم می توانیم به صورت موازی به فعالیت های دیگری دست بزنیم و از آنها کسب درامد کنیم مثلا اگر شما معلم هستید و حقوق ثابت دریافت می کنید می توانید در کنار تدریس اصلی به تدریس خصوصی بپردازید یا مشاوره تحصیلی به کنکوری ها  دهید و از این طریق منابع درامدی بیشتری از شغل خود پیدا کنید .فقط کافی هست بشینیم و کمی فکر کنیم تا راهکار مناسبمان پیدا شود.

7.بودجه بندی مالی

 

ما برای درآمد خود باید ردیف بودجه در نظر بگیریم همین کاری که لایحه بودجه سالیانه برای کشور می کند. ما باید حداقل 5 ردیف بودجه برای درآمدمان پیش بینی کنیم ردیف های مثل پس انداز، هزینه های ضروری ، هزینه تفریحات، سرمایه گذاری و هزینه برای آموزش خود و بخشش

8.محتاط بودن در تصمیم گیری برای خرید

 

همانطور که در فوق اشاره شد یکی از گامهای موفقیت مالی نشتی گیری مالی  است اگر ما قصد ثروتمند شدن داریم دو راه بیشتر پیش روی خود ندارید یا باید از هزینه های خود کم کنیم یا درآمد خود را افزایش دهیم این مرحله مربوط به کاهش هزینه ها می باشد این را باید مد نظر خود قرار دهیم قبل از  خرید هر چیزی قانون ده برابر را در ذهن داشته باشیم این قانون به ما می‌گوید که قبل از خرید هر چیزی آیا آن چیز به اندازه ۱۰ برابر قیمت آن ارزش دارد یا خیر اگر ارزش نداشت فعلاً از خرید آن منصرف شویم تا به بررسی بیشتر در مورد آن کالا بپردازیم تکنیک به ما کمک می کند که از خرید های هیجانی و احساسی فایده چندانی برای ما ندارد خودداری کنیم و پول بیشتری برای خود پس انداز کنیم

8.بخشش

 

یکی از راه های معنوی افزایش ثروت بخشش می باشد ما باید فارغ از هر دین و گرایش فکری قسمتی از درآمد مان را صرف امور خیریه و بخشش کنیم که دیگران نیز از دارایی ما منتفع شوند با این کار مسئولیت اجتماعی خود را نیز انجام داده ایم و خود را از جامعه جدا نکرده . فارغ از این موضوع بخشش باعث ایجاد حس اعتماد به نفس و خویشتن دوستی به ما القا کرده و ما را برای رسیدن به ثروت بیشتر و موفقیت بالاتر بی شک کمک می کند اسب حتماً بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه کنید.

 

کلام آخر

 

در این مقاله سعی کردیم قوانین مهم مالی را برای کسب ثروت برشماریم هر یک از این موارد می تواند تاثیر بسیار مهمی در کسب ثروت و موفقیت مالی بر دارد که در مقالات آتی به هر یک از این قوانین مالی به صورت مشروح و مبسوط می پردازیم.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *